Festivalul NexT

Am ajuns la NexT din doua motive: anul acesta chiar voiam sa vad ce e cu el si am avut noroc si l-am avut si ca proiect pt un seminar. Am participat la deschidere si inchiderea festivalului si la seminariile gratuite despre critica de film, scenaristica si productie de film.
Seminariile au fost foarte tari, invitati dezghetati, public interesat si in general atmosfera buna.
Aseara am vazut si castigatorii si par indreptatite alegerile, desi nu am vazut toate filmele din competitie.
Trofeul NexT l-a luat Istoria aviatiei -un filmulet frumusel care stiu ca m-a surprins prin imagine. O caldura placuta si un aspect vechi. Filmul ne prezinta o familie burgheza prin 1900 si ceva, care se afla la un picnic undeva la mare. Noi “intram in scena” in momentul cand familia o cauta pe mica fetita care disparuse si nu era pentru prima oara. Cautarea nu pare sincera din partea nimanui-poate doar a servitoarelor- barbatii vorbesc despre altceva, un cuplu cauta un loc sa se iubeasca discret. Peste cateva cadrea o vedem si noi pe fetita, care ajunge pe marginea unei stancii si priveste indepartare. Dupa cateva secunde, de cautare orbeasca in cadrul acela static, reusim sa distingem un avion. Si ne ziceam ca uite si avionul din titlu. Dupa ce zboara cateva sute de metri, avionul se prabuseste violent in apa. Apoi dupa ce este gasita, certata si iubita, se strang pentru o fotografie de grup. Numai cea mica priveste spre mare sa vada daca e un semn de viata. Ideea filmului este simpla, dar frumos spusa. Pionerii (orice domeniu) trec usor neobservati.
Premiul pt regie a revenit filmului Cu putina Rabdare– este un film, dar eu i-as zice mai mult o serie de fotografii. Ce e drept si-a meritat pe deplin premiul- cadrele sunt frumoase, trecerea…mi-a placut. Filmul e emotionant prin ce arata- atrocitatile razboiului- dar sa nu va asteptati la cadavre etc, ci ceva mult mai subtil.
Premiul pt sunetGeamandura , nu vreau sa comentez asupra continutului filmului. Vreau sa zic ca are imagini simple, frumoase, sunet bun, si multa apa.
Mentiunea speciala-Another World
Premiul publicului-L’armoire
Cel mai bun scurt metraj romanesc-Muzica in sange.
Toate ca toate, mie mi-a placut la NexT. Mi-a dat un “vibe” bun si am invatat niste chestii. Mai merg si la anu.

Trailer filme competitie

Leave a Reply

