Soareci si oameni-John Steinbeck

De mult timp voiam sa citesc cartea, dar nu am ajuns la ea pana cand mi-a zis Alexandra (Multumesc)    ca are ea cartea si pot sa o citesc.

Mi-a zis sa nu ma astept prea multe, dar eu il stiam pe Steinbeck si credeam ca o sa fie buna. Concluzia ar fi intre cele doua pareri. Adica are ceva, dar nu prea, in comparatie cu alte carti de-ale lui.

Oameni si soareci, ne spune povestea unui cuplu neobisnuit- un tip mare, putin retardat-copilaros- Lenny si prietenul lui maruntel, dar iute la vorbe, George. Ei nu aveau un petec de pamant al lor si cautau si munceau la diferite ferme ca sa poate traii.  Noi ii surprindem in drum spre un nou loc de munca, pentru ca de la ultimul au dat de bucluc din cauza copilariei lui Lenny. Il vedem pe George spunand din nou ce vor face dupa ce strang bani. Au un vis simplu- sa aiba o bucata de pamant, cu vaci si gaini, o casa frumosa cu o soba rotunda-care tine de cald iarna- cu tot felul de copaci si Iepuri, se insufletea de fiecare data Lenny cand auzea acest cuvant.

Dar pentru visul lor ca sa se indeplineasca le trebuia bani, ce altceva. Mai multe nu vreau sa zic despre poveste. Cartea e scrisa intr-un limbaj colocvial, ceea ce reda autenticitate povestii- nu cred ca le-a fost usor traducatorilor sa intre in spiritul cartii. Este usor de citit, scurta, mult dialog si pe intelesul tuturor.

De ce mi-a placut carte, dar nu mi s-a parut asa de buna? Mi-a placut ca a vorbit despre prietenie, sacrificiu, societatea de pe timpul acela si iubirea nesfarsita pentru visul lor.

Nu stiu daca se recomand cartea sau nu. Daca o recomand, si cineva care nu a mai citit Steinbeck, poate va fi dezamagit si nu vreau asta. Eu zic ca daca aveti posibilitatea sa o cititi, faceti asta.

PS. S-a facut si un film destul de recent, nu stiu cat de bun este.

sursa foto: Bookblog

One thought on “Soareci si oameni-John Steinbeck

  1. Cu placere. Si ti-am zis eu sa nu ai asteptari prea mari, insa acum daca stau sa ma gandesc a fost o lectura placuta si usurica, de vara ;))

Leave a Reply

