Kurt Vonnegut- Abatorul si Puscariasul.

Il stiam pe Vonnegut, auzisem de el, se afla in unele topuri, dar nu citisem nimic de el. Asa ca mi-am incercat norocul pe net si am dat de pdf cu cartile lui si un audiobook la Abatorul nr 5( Slaughter House nr 5), in engleza, citita de Ethan Hawk. Super nerabdator, mai ales ca era citita de Ethan Hawk, am asteptat sa termine de downloadat. Apropo audiobookul l-am pus eu aici, daca vreti sa-l ascultati.

In primul rand, ce m-a impresionat pe mine a fost faptul ca si Abatorul si Puscariasul incep cu naratiunea autorului-Kurt- la Puscariasul, chiar afli care sunt sursele de inspiratie si cum a scris unele momente.  In ambele carti este folosita metoda- poveste in rama, poveste in poveste, carte in carte, cum vrei sa-i zici, nu e ceva nemaintalnit, dar povestile din poveste sunt de domeniul Sci-fi, si nu ma refer la nave, sau gen Star Wars, ci ceva mult mai subtil si frumos. In Abatorul nr 5, povestioara e despre calatoria in timp si despre alta rasa, ce percepeau moartea ca o pauza si multe chestii de genul acesta, iar in Puscariasul este o povestioara foarte frumoasa despre timp si suflet.

Abatorul nr 5 l-am auzit si l-am auzit foarte bine, in vorbele lui Ethan, care talentul actoricesc si dictia perfecta au reusit sa te atraga in carte si sa nu-ti dea drumul. Am ascultat cartea pe drum, la metrou, acasa cand faceam curat sau altceva ce nu-mi solicita atentia prea mult. M-a surprins placut acest scriitor american de origine germana si cu ajutorul unui audiobook bine realizat m-a facut sa cumpar cartea Puscariasul, ca sa vad si eu cu ochii mei cum scrie. Recomand cu caldura si daca nu vreti cartea, incercati audiobookul- trebuie mentionat ca nu merge o parte de vreo 30 de min:(. Ah poate va intrebati unde e povestea- nu vreau sa zic prea multe- incepe cu autorul vorbind despre Cartea lui, cea despre macelul de la Dresden, WW2, insa adevarata poveste este povestirea din carte, despre Billy, care a reusit sa se transporte in timp si reuseste sa traiasca aceleasi momente din nou si din nou.

So it goes…

Puscariasul, dupa cum am zis, l-am cumparat pentru ca eram curios sa vad si altceva. Am gasit un stil apropiat, cu zicale, simplu, lizibil, fara prea multe metafore. Aici gasim povestea unui batranel, care tocmai urma sa fie eliberat din puscarie, implicat in scandalul Watergate-Nixon, All the presidents men, Frost/Nixon, care saracu era un amarat functionar ce a fost trimis si el la puscarie. Cartea alterneaza intre secvente din trecut si prezent. Povestea nu este la fel de captivanta si stralucitoare ca cea din Abatorul cinci, dar este una bunicica.

Daca e sa alegeti mergeti pe Abator si mai departe vedeti voi.

Leave a Reply

