Muzica pentru cameleoni – Truman Capote

Precizari: Am vazut ambele filme despre el:  Capote si Infamous . Am citit Breakfast at Tiffany’s si m-am interesat despre viata lui.

Precizare despre filme: Ambele mi-au placut si, desi pe acelasi subiect, sunt foarte diferite. Primul e mai sumbru, axat mai mult pe povestea din celebrul roman In cold blood, al lui, iar al doilea desi cu acelasi subiect(in cold blood) este axat mai mult pe viata si modul de a fi a lui Capote.

Muzica pentru cameleoni, format din 3 parti, rezoneaza mai mult cu filmul Infamous pentru ca reusim sa prindem momente din viata lui. Ironic, partea intitulata- muzica pentru cameleoni- mi s-a parut ce-a mai slaba. Contine sase parti-intamplari, descrieri, momente- pe care eu nu am reusit sa le leg impreuna.

Partea doua este miezul cartii- Cioplitorul de sicrie- o relatare non-fictiva– foarte frumos. Este o nararea a unei crime in serie in care ucigasul le trimitea victimelor un scriu cu o poza in ea. Redat frumos, mi-a placut si m-a tinut in suspans pana la sfarsit, cand am regretat ca s-a terminat.

Partea treia, lovitura de gratie si motivul pentru care cartea a facut valuri cand a fost lansata. Sapte portrete conversationale. Stralucite. Te lasa sa arunci un ochi in viata scriitorul si a prietenilor acestuia. Din acest motiv mai multi prieteni s-au simtit tradati de faptul ca le-au fost relatate intamplarile si conversatiile in aceasta carte. In partea treia ii facem o vizita lui Marilyn Monroe– un copil frumos- ce a mai dispersat din ceata in care o vedeam, un pranz cu un prieten vechi si nesuferit, sau o vorba cu unul din criminalii din familia Manson.

Mi-a placut mult si ma bucur ca am cumparat-o, insa nu ma reped sa o recomand, pentru ca eu am fost interesat sa aflu mai multe despre acest scriitor. Asa ca, desi este o opera de o curatenie impecabila, captivanta pe alocuri, daca nu aveti nicio tangenta cu acest scriitor, puteti sa ocoliti cartea.

Next- hemingway- adio, arme- thx V.

Ps. Daca o recomanda happy hour, inseamna ca e buna!!

Leave a Reply

