Un paianjen

Urasc paianjenu’ ala de cacat de apare prin casa. Ala cu aspect de ac cu mai multe picioare, se stracoara prin colturile nefolosite ale casei.  Ma enerveaza cum sta cu capul in jos sau cu picioarele in sus si asteapta. Ce o spera sa prinda in plasa lui enervanta. Da, plasa aia subtirica si aproape invisibila. Stiti cand mergeti in padure sau chiar pe strada si la un moment dat simti ca ceva ti s-a lipiti pe fata. Faci o fata dezgustata si incerci sa scapi de mazga, dai cu mana unde crezi ca e, dar nu nimeresti asa ca iti stergi repede toata fata, numai sa scapi de sentimentul ala neplacut ca esti prins in plasa. M-as duce si as zdrobi paianjenul cu papucul, dar nu o fac, ma uit la el. Nu se misca nici macar un pic. Cred ca e mai linistita viata de paianjen, nu ai toate gandurile astea, probabil e doar ingrijorat cand vine urmatoarea masa. Si ce se intampla daca nu apare nimic. De exemplu, nu cred o sa intre ceva in plasa, ce face moare de foame?. Probabil ca o sa-i curmez eu grijile cu un papuc. Nu simt placere cand trebuie sa omor insecte, chiar ma dezgusta, mici si negre si cand mor lasa in urma o substanta lipicioasa. Ah, chiar toti lasam o substanta lipicioasa in urma, asa ca nu e el de vina. O sa-l omor si pentru ca imi inchipui ca noaptea se da jos din panza si vine peste mine. Am auzit ca astia sunt destul de periculosi, nu stiu unde am auzit, probabil ca nu sunt. Mi-e frica si de muscatura, cand ai o muscatura si te tot mananca, te freci din nevoie si mai tarziu, cand locul e bine umflat si rosu, atunci freci asa sadic, poate incepe sa sangereze putin si atunci te gandesti ca ii arati insectei cum se face, dar mai mult ma gandesc ca vine noapte si face pe mine. Stiu ca e prostesc, dar asta e si nu am ce-i face. Inca sta acolo nepasator, ar trebui sa-i spun ca o sa moara? Nu cred ca ar schimba ceva. Nici pentru mine, nici pentru el. Poate daca m-ar auzi partenerul/partenera lui pe aceeasi panza. Sa zicem ca ea, pentru ca am presupus ca e un el, ma gandesc ca are curaj de sta asa la vedere, sa revenim, da ea probabil ca ar tresari la vorbele mele. O sa mori. Probabil ca s-ar gandi putin, dar nu l-ar afecta prea mult, ea, pe de alta parte, ar tresari la gandul ca nu va mai fi pe panza si a doua zi in speranta ca va manca. Gata. I-am zis, chiar i-am oferit o sansa sa fuga, insa a fost un paianjen adevarat. Cu papucul. Apoi l-am aruncat in cosul de gunoi, insa panza imi ramasese prinsa pe papuc. Am luat-o cu mana sa o arunc, insa mi s-a lipit de mana, apoi din nou de papuc si intr-un final am reusit sa scap de ea. Vezi, v-am spus, enervant…

One thought on “Un paianjen

  1. Am omorat si eu odata un paianjen enervant. Era dintre aceia hiperkinetici, care fug cu piciorusele lor ca niste sarme scarboase . Eu am inteles ca, din contra, paianjenii astia comuni nu sunt atat de periculosi cum credem si ca mai rau fac tantarii, ca tantarii pot transmite boli. Dar mie mi-e teama de orice ganganie urata – este, cred, o fobie provenita din scarba. Asa ca ma straduiesc sa ii omor. Cat pot.

    Paianjenul de care vorbesc a murit foarte urat. Pentru ca nu stiu cum a ajuns in chiuveta si incercam sa il duc spre canalizare cu un jet de apa mai puternic si tot nu reuseam, el se tot lupta pentru viata lui. Ma gandesc ca as fi putut chiar sa ii simt disperarea daca nu as fi fost atat de indarjita. L-am invins intr-un final, asa cum era si normal si am incercat sa ma consolez cu gandul ca am respectat o lege naturala, ca daca nu mi-ar fi invadat teritoriul ar fi trait fericit in continuare. Dar apoi nu am reusit sa nu fiu trista, ca si cum as fi creat un dezechilibru biologic si as fi intervenit in procesul numit “viata”. De fapt, chiar am intervenit, considerand ca viata unui paianjen este insignificanta pentru noi.

    Poate efectul fluture s-ar putea numi si efectul paianjen.

Leave a Reply

