Un moment revizitat

O seara infometata,

Ne-am asezat la o masa din colt de langa fereastra cu vedere in strada. Un baiat tanar ce poarta  pantaloni negri, camasa alba desfacuta la primii doi nasturi, ne-a adus meniurile si ne-a spus ca putem comanda numai de baut. Bucataria era inchisa. Am vazut fata ei dezamagita si mi-am simtit stomacul infometat.

–          Atunci o sa ne aduceti doua beri si un bol cu alune, va rog

–          In regula

–          Ce faci ? Vreau sa mananc, m-a intreabat mirata, ridicand sprancele negre, frumos pensate

–          Vin imediat Lady Ashley, bea din bere si mananca niste alune, i-am spus zambind. Am sarutat-o si m-am ridicat de la masa.

–          Unde pleci Jake? A intrebat amuzata, dar ingrijorata in acelasi timp.

Eram Jake Barnes, un ziarist fara prea mult succes si ea era Lady Asheley, mostenise averea lordului mort. Ne jucam de-a Americanii la Paris.  Am traversat strada.  Inainte sa intram in restaurant, am vazut un fast food deschis langa o cofetarie.  Am comandat doi hamburgeri fara ceapa si un sendvis cald cu sunca si cascaval. Am asteptat patru minute.  Am luat pachetul si m-am intors la restaurant. Cand m-a vazut cu o punga in mana, insotit de miros de carne, a zambit fericita  si mi-a tras scaunul, sa-mi faca loc sa ma asez. Ne-am baut berile repeziti de foame si am luat alunele cu noi, intr-un servetel. Am platit si am iesit. Am cumparat o sticla de cola de la un magazin non-stop, apoi ne-am asezat pe o banca, langa un stalp, luminata de un bec. Am mancat, zicand amandoi cat de buna era cola aceea rece si acidulata, iar hamburgeri calzi erau fantastici. Am ramas acolo putin dupa miezul noptii, privind cerul instelat.

–          Maine ne sculam de dimineata si mergem in excursie pe munte. Stiu eu un traseu care nu este greu.

–          Tu esti ala care oboseste repede, nu eu, a spus ea increzatoare

–          Este o poiana draguta acolo si un izvor rece

–          Ah, putem sa facem picnic. Intindem un cearceaf pe iarba verde, mancam sendvisuri, ascultam muzica  la casetofonul ala mic. Bem apa rece de izvor…si vocea i s-a pierdut usor, in timp ce legana capul pe marginea spatarului, privind in sus

–          Vin, bem vin…din ala rosu, putin dulceag si punem si apa de izvor, sa tina mai mult, am zis si mi-am luat ochii de pe cerul intunecat, cautandu-i privirea, dar ea nu s-a intors

–          Da, intr-adevar, buna idee Jake, si mi-a cautat mana

–          Dupa ce venim la apartament, mai lenevim putin apoi  iesim si ne plimbam prin oras, apoi bem ceva la o cafenea, a continuat

–          Suna excelent Lady Ashley

–          Cand ne vine foame, mergem si mancam la restaurant, am spus si eu si i-am sarutat obrazul

–          Numai la mancare te gandesti, mi-a replicat ea razand usor

–          Pai daca mi-e foame

–          Ah, atunci eu mananc picioare de brosca si tu nu o sa ma mai opresti, mi-a raspuns revoltata

–          Bine, tu mananci, nu te mai opresc. Asta daca au picioare de broasca.

–          Daca sunt bune, nu te las nici macar sa le mirosi

–          Nici nu vreau. Dar daca nu-ti plac, desi tot o sa te prefaci ca-ti plac, nu te las sa mananci de la mine.

–          Foarte bine. Ne-am impreunat mainile intr-un salut. Ca si cum am fi incheiat o afacere sau am fi facut un pariu. Nu am zis nici unul nimic cateva secunde, pana cand eu am continuat viitorul

–          Mergem acasa, citim putin, in timp ce bem o cafea rece

–          Perfect Jake. O sa fie o zi minunata, a spus ea pe un ton dramtic, vesel, imprumutat din filmele americane din anii 40-50.

Mai tarziu am ajuns in pat si am stins lumina.  Ea statea cu capul pe umarul meu stang, buzele atingandu-mi pieptul. Am simtit-o tresarind inainte de a adormi complet.

Leave a Reply

