Cartile

“Daca ar fi citit o alta carte, scrisa de altcineva, la momentul potrivit ar fi fost un om diferit”.

Un citat care nu este dintr-o carte, ci dintr-un serial. Mi-a ramas in minte pentru ca mi se pare foarte potrivit si foarte adevarat. De cand suntem mici pana cand ajungem adulti, foarte multe lucruri ne influenteaza viata, iar noi ne schimbam, ne modelam dupa anumite idealuri, idei etc.

Muzica ne schimba, ne influenteaza, filmele, frati, parintii, vedetele etc, dar cel mai importanta schimbare cred ca o poate face o carte. Nu stiu studii, nu am cercertat si ma bazez doar pe experienta personala. Cred ca atunci cand citesti o carte e o experienta mult mai personala decat atunci cand vezi un film sau asculti o melodie. Nu zic ca ar fi mai important, ci mai profund. E o experienta placuta, intima si ce imi place cel mai mult in legatura cu cititul este faptul ca te lasa sa-ti folosesti mintea, imaginatia. Spre deosebire de filme, unde primesti imagini, personaje etc, in carte desi ai o descriere tu iti folosesti propria imaginatie. Daca doi oameni citesc acelasi pasaj dintr-o carte, cred ca imaginile sunt diferite. Eu cand citesc o descriere a unui drum de tara asimilez informatiile care-mi sunt date, insa le adaug unei imagini formate in memorie, imaginea drumului de la bunicii mei.

Imediat cand am auzit aceste cuvinte(citatul) m-am gandit ca are mare dreptate. Ca e foarte important sa citim si mi-a starnit un sentiment de…, sa-i zic mila, desi…fata de cei care nu citesc. Nu-mi pasa daca X nu citeste, nu-mi pasa ca ar putea duce la indobitocirea populatiei. Pana la urma eu sunt egoist si intr-un fel vreau ca numai eu sa profit si sa-mi strang o comoara.

Inca un lucru pe care l-am observat este ca am o satisfactie mult mai mare cand termin o carte buna decat atunci cand vad un film bun. Simt ca sunt mai aproape de tot ce, tocmai, mi-a trecut prin fata ochilor atunci cand citesc decat atunci cand privesc.

Nu e un post in care sa-ti zic sa citesti sau nu…putin imi pasa…am vrut doar sa admit, sa recunosc aceasta putere a cartilor. Asa ca ai grija ce citesti, s-ar putea sa te trezesti altfel a doua zi.

Leave a Reply

