Guest Post: The Hunger Games

Radu ne face cronica filmului:

Titlul incita. Este un aspect pozitiv sa trezeasca interes. Vorbim despre un film care se poate rezuma prin sacrificiul unora pentru distractia altora. Vorbim despre sacrificiul uman pentru propria existenta amenintata de competitorii directia in lupta pentru supravietuire, cat si de cei care stabilesc regulile acestui joc.  Moartea este ridicata la rang de sarbatoare fiindca se presupune ca ar trebui sa starneasca bucurie, fapt pe care il identific ca fiind cruzimea suprema.

Pelicula se bazeaza pe prima cartea a autoarei Suzanne Collins: “The Games will change everyone”. Actiunea este situata intr-un viitor post-apocaliptic, iar scheletul este insasi lumea de astazi. Locatia este Panem, o tara constituita din 12 districte, care include si districtul Capitoliu, din care face parte conducerea acestor jocuri ale foamei instituite de 74 de ani ca pedeapsa pentru opozitia aratata atunci de locuitori. O alta pedeapsa fusese distrugerea celui de-al 13-lea district. Castiga doar un singur concurent din 24.

Katniss Everdean (Jennifer Lawrence) se ofera voluntara pentru a-si salva sora. Partenerul ei este Peeta Mellark (Josh Hutcherson),  care o iubea in seceret initial. Dar totusi trebuie sa ramana doar un singur concurent…

Acesta este cuplul care reprezinta districtul 12. Evolutia personajelor in lupta cu natura si cu ceilalti este bine ilustrata alaturi de scenele de lupta si inclestare pentru a ramane in viata. Vanatorul este vanat si viceversa. Actiunea este dinamica pana in momentul in care creste pasiunea dintre cei doi, apoi se mai estompeaza.  Filmul regizat de Gary Ross, aflat la a treia productie, puncteaza la capitolele: actori, costume, decor, atmosfera. Scenariul este undeva la mijloc, completat de amprenta suficent de puternica a actorilor( Jennifer, in special).  Accentul merge parca prea mult pe emotiile sale incat unele scene care vroiau sa ilustreze scene de violenta, nu se ridica deloc la inaltimea celorlalte elemente enuntate.

The Hunger Games prezinta sacrificiul personal si ca pe ultima tentativa de a invinge sistemul neclintit de 74 de ani. Stim ca regulile sunt facute sa se schimbe, iar scenariul infatiseaza intr-o forma, poate nu atat de indeita pe cat te-ai fi asteptat dupa ce observi firul narativ, aceasta idee. Happy hunger games everyone.

Voiam sa-l vad, iar acum vreau si mai mult.