Jedno pivo, prosím

Adica “O bere, te rog” in ceha sau poti sa incerci ” Una piva frigorifica”( wink). Cert este ca un Pilsner Urquell de 12 grade iti este adus de catre chelnerita. O blonda tare, usor bruna e numai buna sa te racoreasca dupa o zi de plimbat prin frumosul oras Praga.

Praga a reprezentat pentru mine prima iesire din tara spre vest, spre “civilizatie”. Poate si de asta mi-a placut foarte mult. In aceasta expeditie am plecat impreuna cu Burete, Victor, care ni s-a alaturat la Bruxelles, si cu Daniel, zis Montela. Am ajuns in capitala Cehiei joi dimineata( 26 aprilie). O zi superba ne astepta. Soarele si cerul albastru indicau asta.

Primul pas

Ne-am plimbat putin pe langa aeroport, parca sa ne obisnuim cu atmosfera si cu racoarea de la 6 dimineata. Ne-am descurtat destul de usor cu orientarea in oras, cu orientarea dupa autobuze si la metrou. Cand am iesit de la statia de metrou Mostuk parca eram in alta lume. Piatra cubica, cladiri vechi, bine intretinute, strazi largi, terase si un aer medieval. Ne-am orientat rapid spre o toaleta, stiti cum e cu zborul cu avionul. Numai ca nu am avut noroc. Era prea devreme pentru ca localurile sa fie deschise. Asa am mers din strada in strada, din bulevard in piata….Statia de metrou( Noviski Republik) ne-a salvat. 1o coroane pentru a folosi toaleta.

Prima uimire

Usurati si cu snacksuri in mana am purces mai departe. Spre un varf gothic impresionant. Am tinut aceasta imagine tot timpul in fata noastra. Am cotit pe stradute, ne-am uitat la magazine si am rontait. Montela vorbea o romana-italiana, Burete radea si eu faceam poze. Intr-un final am iesit aici:

Gura casca

Poze, poze! Dar cu ochii pe magazine de suveniruri si terase, care, din pacate, erau inchise. Am dat si peste ceasul din turn si la fiecare ora fixa un tip imbracat medieval sufla intr-o trompeta o melodie, iar lumea se uita la el, aplauda, filma si facea poze. Uite asa:

Iar asta este turnul cu pricina:

B&W

On y vas. Catre podul Carol. Un pod imens ce dainuieste desupra raului Vltava si care ofera o priveliste superba. Ne-am uitat la statuile sculptate, ce erau presarate din zece in zece metri de-a lungul constructiei. Ne-am odihnit privirea de-a lungul raului si ne gandeam ce bine ar merge o bere.

Pe pod

Noi ne plimbam si savuram frumusetea orasului, insa am cautat cu disperare un loc unde berea sa fie ieftina si privelistea frumoasa. Dupa ceva vreme, cam cateva ore, am ajuns la o terasa frumoasa si ne-am racorit gatlejurile cu Pilsner Ulquer.

Praga este un oras uluitor. Cladiri uimitoare, peisaje frumoase, bere tare si buna, foarte multi turisti, preturi ok, insa cehi nu mi s-au parut ca ar fi oameni calzi, primitori. Poate este o impresie falsa, cred ca trebuie sa mai merg inca o data ca sa-mi dau seama:). Am scurtat din poveste, insa sunt sigur ca si Burete va va vorbi destul.

Mai multe fotografii vor fi pe contul meu de pe deviantart si pe facebook. Nu pot sa le adaug pe toate, vor aparea treptat. So keep tuned in. Urmeaza Bruxelles.

Leave a Reply

