Berea buna si cu imigrantu’

Bruxelles mi-a placut, dar m-a si intristat. Am ajuns cand se terminase o furtuna cu tunete si fulgere. Cand am coborat la Gare du Midi inca mai picura, iar noi ne caram bagajele printre rafale de vant. Ne-am intalnit si cu ultimul tovaras de drum, Victor. A fost foarte fericit cand ne-a vazut. Barurile din zona nu erau tocmai primitoare.

Primul lucru pe care l-am observat dupa ce am coborat din tren a fost faptul ca erau foarte multi marocani si femei cu voal in cap. Urmatorul lucru care m-a surprins sa vad a fost faptul ca erau pungi de gunoaie pe strada, de parca salubritatea era in greva. M-am gandit ca asa o fi prin zona aia, dar am observat ca mai peste tot erau pungi de gunoi. Prin centru mai putin, dar tot erau.

Doar un exemplu

Dupa ce ne-am odihnit si noi putin si ne-am imbarbatat cu o bere trapista( 12% alcool), usor dulceaga, am purces catre piata centrala si Manneken Pis. Piata este incredibila cu cladiri una mai frumoasa ca cealalta. E uimitor cata atentie la detaliu s-a acordat. Pacat ca nu am avut timp suficient, trepied si toate cele.

Am iesit din piata printr-un gang apoi am ajuns pe niste stradute, la fel ca in centrul vechi din Bucuresti. Ticsite cu lume si cu restaurante, baruri. Forfota mare, multe limbi se auzeau in jurul tau, mirosul imbietor de mancare; toate iti spuneau sa stai putin, sa iei un loc la masa, sa te relaxezi.

Am iesit din zona centrala si am purces spre sediul Eurolines pentru a afla ce autobuz de duce la Amsterdam. Nici unu. Pe drum, pe langa cladirile vechi, au inceput sa apara cladiri noi, inalte, destul de contrastant cu ceea ce vazusem pana atunci. Intr-un final, abia mai mergem, fusesem treaz de foarte mult timp, am ajuns sa savuram beri belgiene. O minunatie. Roscate, brune, blonde, tot ce vrei. Bere, bere, bere.

Orasul mi-a lasat o impresie mixta. Are multe parti frumoase, dar si multe parti urate. Cladiri incredibile, centrul viu, dar si gunoaie pe strada, oameni care dorm in gara in paturi. Multa “boschetareala” ar zice Montela. Nu m-am simtit foarte confortabil in Bruxelles. Cred ca si Burete e de accord.

Mai multe poze pe deviantart. Aici

Leave a Reply

