Filme

Ma gandeam sa scriu despre Cannes si premiile acordate, insa nu cred ca are rost. Sunt peste tot, mai ales ca a castigat Mungiu cel mai bun scenariu si Cosmina Stratan si Cristina Flutur au impartit premiul pentru cea mai buna actrita. De aceea sunt sigur ca stirea ajunge la presa din Romania. Marele premiu l-a obtinut Michael Haneke pentru Amour. Haneke a mai castigat si in 2009 pentru White Ribbon, pe care il am in calculator de atunci, dar nu l-am vazut! Ar trebui sa-mi fie rusine. Insa o sa le vad pe amandoua curand.
Haneke on Amour.
http://www.guardian.co.uk/video/embed
Acum sa trecem si la ce am vazut. Doua filme cu super puteri, super eroi. O sa vorbesc doar despre primul film acum, sa nu lungesc prea mult postarea.

Chronicle e bun, dar si slab. De ce e bun? Prima parte a filmului este foarte entertaining, insa in a doua parte filmul se duce usor la vale (clisee, previzibil etc).

Trei adolescenti  capata superi puteri dupa ce descopera o piatra undeva in subteran:). Puterile nu se impart, toti pot sa faca acelasi lucru-telekinezia (nu, nu e plictisitor). Incep sa exerseze, dar la un moment dat scapa puterile de sub control si partea a doua incepe sa se deruleze. Cam asta e, fara spoilere. Ce mi-a placut cel mai mult a fost faptul ca a iesit din tiparele filmelor cu super eroi (cel putin la inceput). Cei trei tipi, dupa ce au descoperit puterile, incep sa se joace cu noile jucarii. Se comporta exact cum te-ai astepta sa se comporte niste adolescenti cu super puteri. Ridica fustele fetelor, isi bat joc de oameni in super market, muta masini in parcare, zboara si joaca fotbal american printre nori. Se distreaza. Mi-a placut ca e atat de natural. Eu as fi facut cam acelasi lucru, daca as putea sa misc obiecte cu puterea minti.

Ce mi-a placut:

1. Prima parte a filmului. E foarte fun sa-i privesti pe cei trei cum se distreaza.

2. Regia. Josh Trank a ales sa filmeze Chronicle ca pe un documentar cu handheld camera. La inceput e un pic cam limitat, claustrofobic, insa pe masura ce Andrew reuseste sa miste camera cu puterea mintii, planurile devin mai largi si mai interesante.

3. Scenele de actiune.

4. The combat is smooth and slick (expresia in engleza cred ca e cea mai buna exprimare aici).

5. Actorii. Michael B. Jordan si Alex Russel, mai putin Dane DeHaan.

Ce nu mi-a placut:

1. Povestea merita un “meh”, cel mult.

2. E previzibil.

3. Personajul Andrew Detmer.

Per total:

M-a distrat. Trece repede 1 ora si 30 de minute. Iese din cliseu ala cu super erou- trebuie sa salvez lumea, trebuie sa fiu bun, am o responsabilitate, bla bla (totusi, nu in intregime). Ar trebui sa-l vezi?  Daca te intereseaza cat de cat ideea, ce as face daca as avea super puteri, eu zic sa-l vezi. Daca nu ai nicio treaba cu asta, poti sa sari peste Chronicle.

P.S Despre super puteri, intr-un guest post, aici

Leave a Reply

