The Boy in the striped pyjamas

A inceput vara asa ca a inceput si cititul. Prima victima a fost “The Boy in the striped pyjamas”. Carte care ramasese pe jumatate citita din vremuri mai vechi. Am avut ocazia sa o lecturez in limba in care a fost scrisa de John Boyne (engleza) si chiar mi-a placut asta, am ramas si cu unele cuvinte (peckish-somewhat hungry).

Nu era pe lista mea cu carti, dar nu regret ca am citit baiatul in pijamale. Povestea este destul de simpla. Evrei. Auschwitz. Insa toate astea din perspectiva unui baietel de 8 ani, care nu intelegea de ce el trebuie sa stea in afara gardului pe cand toti copii stau dincolo si se joaca. E destul de induiosator sa afli gandurile baietelului si sa vezi cum reactioneaza in unele situatii. Cu exceptia baietelului, restul personajelor sunt schitate in stereotipuri(tatal dur de armata, sora adolescenta impresionata de barbatii in uniforma, mama care sufera si se refugiaza in bauturici si reprize de somn). E o poveste care curge lin si nu te plictiseste si chiar nu stiam cum avea sa se sfarseasca, doar cu cateva pagini inainte de final mi-am dat seama.

Verdict: The Boy in the striped pyjamas reprezinta o lectura buna pentru vara.

Exista si varianta filmata. The boy in the striped pyjamas cu Vera Farmiga, David Thewlis, regizat de Mark Herman. Nu este un film prost, insa nici prea grozav. Respecta firul cartii, insa schimba unele lucruri  fara nicio explicatie logica( nimic crucial pentru poveste, din fericire). Mi-a placut de Asa Butterfield, cel care a interpretat rolul baietelului, si de Vera Farmiga, mama. Pentru rolul tatalui as fi vrut pe altcineva, dar si Thewlis se descurca.

Film sau carte? Eu zic sa citesti cartea (1-2 zile e gata), dar nici filmul nu e de lepadat

5 thoughts on “The Boy in the striped pyjamas

  1. Schindler’s List si La vita e bella au luat amandoua Oscaruri dupa ’90. Pe langa asta au fost si preluate de multe ori de televiziunile de la noi. Indiferent de parerea lui despre holocaust, mi-e greu sa cred ca Florin nu a vazut filmele.
    Eu am vazut The Boy in the Striped Pyjamas la televizor (HBO sau Cinemax, nu mai stiu) intr-o dimineata acum vreo 2 ani. Tin minte ca mi s-a parut ciudat ca e difuzat la ora aia si nu duminica in prime time. Nu am citit cartea, dar filmul merita sa-ti pierzi o ora si jumatate din vara.

  2. Eu am văzut filmul ăsta fără să ştiu mare lucru despre el. Mi-am zis ,,Ok. Încă unul despre Holocaust. Ar trebui să fie interesant”. Nici nu am crezut că finalul o să fie atât de şocant. De obicei totul se termină cu o poveste moralizatoare în care binele învinge răul, dar în filmul ăsta nu a câştigat nimeni… O să încerc şi cartea, să văd ce senzaţii îmi transmite.

Leave a Reply

