Ce am mai vazut-doua filme si un serial- plus o carte

 

1. Ashes and Diamonds (1958) mi-a adus aminte de ce imi plac filmele. Povestea este buna iar regia si cinematografia sunt superbe. Mi-a adus aminte de Fellini si de magia pe care mi-a insuflat-o cu 8 & 1/2.

In ultima zi a celui de-al doilea Razboi Mondial, in Polonia, Maciek impreuna cu Andrezej sunt pusi sa-l asasineze pe lideul comunist Szczuka. Acestia esueaza si ucid pe altcineva. Misiunea este reluata insa de data aceasta povara de-al omora pe Szczuka cade doar pe Maciek. In aceeasi seara Maciek o vede pe frumoasa Krystyna si se indragosteste, iar indeplinirea obiectivului devine mai grea. Mi-a placut cum personajele se intersecteaza si iti da impresia ca este un film in care mai multe fire narative se intersecteaza, insa nu este chiar asa. Povestea principala se invarte in jurul lui Maciek si asasinatul pe care-l pregateste. Nu are twists sau inovatii in materie de povestire, insa foloseste foarte bine elementele simbolistice (in special finalul).

Ceea ce straluceste in acest film este regia si cinematografia. Plasamentul camerei de cele mai multe ori este perfect si ne ofera imagini expresive. Jocul cu lumina este excelent si avem parte de cadre impresionante. Si fumul joaca un rol important. Faptul ca filmul este redat in alb/negru este o alegere foarte buna. Si actorii isi fac treaba bine, desi Zbigniew Cybulski il imita pe James Dean. Dupa vizionare am aflat ca regizorul i-a cerut asta , iar Cybulski, dupa Ashes and Diamonds, a devenit cunoscut ca James Dean al Europei de Est. Mie mi-a placut si nu prea. Daca lui Dean ii mergea pentru ca avea roluri in care se putea exprima asa, aici Cybulski imi da impresia ca exagereaza. Cu toate acesta, filmul ramane excelent si il recomand celor care vad in cinema ceva mai mult decat entertainement.

2. Rashomon (1950) este regizat de Akira Kurosawa, unul dintre cei mai buni regizor din toate timpurile, dupa parerea unora. E primul meu film de la el si pot sa zic ca cei care-l lauda nu vorbesc degeaba. Vreau sa mai vad si altceva de la el pentru a-mi putea forma o opinie. In schimb, filmul acesta este bun. Mi-a placut. Are o poveste destul de simpla: o crima este povestita din perspectiva a mai multor oameni. Este interesant sa urmaresti cum diferiti oameni vad aceesi situatie altfel. Este un film despre adevar, minciuna, lasitate si caracterul oamenilor. Mi-a placut cum a fost tratata povestea, finalul.

Regia este de caliate cu multe gros planuri si miscari de camera inteligente. Padurea este frumos filmata, iluminata si, dupa un timp, devine destul de infricosatoare. Fac aceeasi recomandare ca si pentru filmul de mai sus.

Iar acum si serialul.

Go On. Inca un serial cu Matthew Perry in rolul principal. Dupa Friends, lui Perry i-a fost greu sa gaseasca un serial care sa stea mai mult de 1 an pe televizor. A fost Studio 60 on Sunset Boulvard, serial care mi-a placut si nu inteleg de ce a fost anulat, a fost Mr. Sunshine, scartia si asa a fost anulat, si pe langa asta a mai aparut in cateva filme cu o calitate indoielnica (Numb-asta mi-a placut). Go On este despre un tip care si-a pierdut sotia intr-un accident si drept urmare, pentru a se intoarce la munca, trebuie sa participe la terapie in grup. Trailerul cam spune povestea primului episod, destul de amuzant, daca ti-a placut Perry in Friends o sa-ti placa si aici. Lucrul pe care nu-l stiu este cum se va desfasura pe viitor acest serial. Va fi axat pe terapia de grup, pe munca lui Perry de la radio, poate o sa fie si si. Eu sper sa ne ofere distractie si amuzament macar un sezon.

Cartea pe care am terminat-o este Fellini despre Fellini de Giovanni Grazzini. Un interviu mare adunat intr-o carte. Mi-a placut si am aflat multe despre omul Fellini, filmele acestuia, cum vede lumea si cat de ciudat e. M-a apucat o pofta nebuna de a vedea niste filme felliniene:)). Recomand amatorilor de cinema.

Leave a Reply

