Moonrise Kingdom

Intr-o zi, in timp ce ma uitam la televizor, am dat peste un film. Cred ca parul cret a lui Ben Stiller mi-a atras atentia si am ramas sa ma uit. M-a amuzat, mi-a placut si mi-a ramas in minte. Da, este The Royal Tenembaums a lui Wes Anderson. De atunci i-am urmarit mai toate filmele: The Darjeeling Limited n-a fost prea grozav, Fantastic Mr. Fox a fost frumos, iar Rushmoore si The life aquatic with Steve Zissou au ramas intr-o lista pentru vizionare. Noua lui productie, Moonrise Kingdom, mi-a atras atentia inca de la prima vizionare, cand s-au anuntat filmele de la Cannes 2012.

Wes Anderson nu iese din tipar nici cu acest film si bine ca o face. Moonrise Kingdom este cel mai reusit film al acestuia, poate Royal Tenembaums e mai amuzant.  Nu degeaba a fost numit urmatorul Martin Scorsese de catre Martin Scorsese.

Moonrise Kingdom este o poveste de iubire dintre un baiat si o fata. Insa nu este una obisnuita. Actiunea are loc in 1965, undeva pe o insula, iar baiatul tocmai a scapat de la cercetasi pentru a fugi cu fata. Ea, la randul ei, a vrut sa scape de parintii ei. Toata povestea este atat de bine narata, conturata, incat povestea centrala, chiar daca nu e noua, straluceste.  E foarte frumos sa observi interactiunile dintre cei doi adolescenti, cu gandire de adult, desfasurandu-se pe ecran. Povestea e ciudatica, dar frumoasa si construita cu suflet.

Jocul actorilor este superb. Toti isi joaca rolul cum trebuie, desi eu as fi vrut sa-l vad mai mult pe Bill Murray in actiune. In schimb, Bruce Willis a fost genial, a fost ales perfect pentru rolul politisului, singurul de pe insula, Edward Norton a fost si el la inaltime. Mi-au placut si apartiiile lui Jason Schwartzman, Harvey Keitel si Tilda Swinton ca varul Ben, comandantul Pierce si Social Services.

Filmele lui Wes Anderson se disting, in primul rand, prin imagine si modul cum recreaza scenele. Are un stil curat, minimalist, ciudatel, atat de diferit de ceea ce vezi la contemporani. Este superb. Modul cum sunt pozitionate camerele, miscarile, saltul in cadru, alegerea culorilor in cadrele de interior etc. Este un festin vizual pentru orice care cauta mai mult de o ora de distractie in fata unui ecran.

Il recomand fara nicio retinere.

+ And the soundtrack is nice:)

3 thoughts on “Moonrise Kingdom

  1. Nu mi-a plăcut. Am urmărit cu plăcere The Royal Tenenbaums când a fost pe HBO, dar stilul lui Anderson parcă se învecheşte de la un al doilea film. Distribuţia, însă, e fenomenală – Norton, Willis, Murray… class.

Leave a Reply

