Particulele elementare- Michel Houellebecq

De fiecare data cand citesc o carte buna am o retinere sa scriu despre ea. Mi-e frica sa nu o descriu prea sumar sau sa intru prea mult in detalii, mi-e teama ca articolul n-o sa-i faca cinste cartii. Pana la urma, trebuie sa scriu ceva, pentru a-mi arata aprecierea fata de o poveste buna, fata de un scriitor bun.

Este o carte buna pentru ca autorul vorbeste prin intermediul personajelor despre teme interesante, profunde, fara a ametii cititorul si nu cade nici in superficial. Teme precum: moartea, sexul, tineretea, iubirea sunt abordate din nou si din nou, de-a lungul romanului. Este o poveste despre doi frati vitregi: Bruno, un tip ce se inchina hedonismului, si Michel, un cercetator, om de stiinta, in cautarea cunoasterii. Bruno, inca din timpul adolescentei, cauta sa traisca, cauta placerea (sufera de o criza sexuala de-a lungul vietii sale), vrea o viata cu fete tinere si frumoase, insa niciodata nu o poate atinge totusi. Pe cealalta parte, Michel renunta la viata, la relatii, la obiceiurile omenesti, si nici sexul nu-l ispiteste (pentru el vaginul este doar un loc caldut) pentru a se dedica cercetarii; Desi total diferiti cei doi sunt prieteni si discuta de multe ori. Temele despre care vorbeam mai adineauri intra in discutie firesc, fara a simti o fortare artificiala impusa de autor.

Mi-a placut si tehnica lui Houellebecq de a istorisi pe scurt arborele familial al fiecarui personaj in parte (aproximativ). Inainte de a intra in detalii despre X, aflam cine au fost parinti acestuia, ce au facut si asa mai departe.

Este o carte trista, cu oameni deprimati si care multi dintre ei nu vad un rost al vietii dupa 40 de ani. Cred in sex, tinerete, vitalitate si putere. Insa este o carte frumoasa si eu o recomand.

P.S Am vazut (pe un site) ca aceasta carte era inclusa intr-o lista de carti de vara. Mie nu-mi pare deloc a carte de citit pe plaja. Restul anotimpurilor sunt ok:)

P.P.S E si un film creat dupa carte, dar cica nu ar fi asa bun.

Leave a Reply

