Incendies sau cum arde focul

incendies-posterUn film in limba franceza care mi-a adus aminte de Arcade Fire (nu stiu de ce) si de reclama  cu “ala negru de respira greu, era tacsu’ma”. Lucruri pozitive, zic eu.

Narwal Marwan a murit si in testament le-a dezvaluit copiilor ei (Jeanne si Simon) ca tatal lor este viu (ei crezandu-l mort) si ca mai au un frate, iar mama ii roaga sa plece in cautarea lor, in cautarea povestii, adevarului. Fata, Jeanne, se inhama imediat la indeplinirea aceastei ultime dorinte a mamei, dar Simon este reticent si nu vrea sa participe la asa ceva. Odata cu Jeanne, mergem si noi, spectatorii, in acest demers de a dezlega povestea incalcita. Insa noi primim ajutor din partea regizorului, care este destul de binevoitor si ne arata ce s-a intamplat cu mama celor doi, in urma cu 35 de ani.

Povestea este structurata pe capitole, iar regizorul ne anunta trecerea printr-un titlu mare si rosu ce apare pe ecran. Mi-a placut asta, ajuta la organizarea povestii si la deosebirea momentelor intre ele. Cei de la rottentomatoes zic ca e messy si overlong (totusi le-a placut-are nota de 92%). Mie nu mi s-a parut, ci chiar este organizat si am tras doar un cascat, doua (din cauza faptului ca era mai tarziu). M-a tinut atent pe tot parcursul filmului si mi-a placut ca atunci cand un capitol introducea un mister, urmatorul avea grija sa ne elucideze si asa pana la sfarsit.

Mi-a placut cinematografia si cum a fost asezat filmul. Kudos pentru Andre Turpin, respectiv Denis Villeneuve (regizorul). Si actori au fost la inaltime, in special Lubna Azabal (Narwal Marwan) si Melissa Desormeaux-Poulin (Jeanne Marwan).

Cel mai mult mi-a placut faptul ca, pe langa mister si jocul actorilor, filmul este curajos. Nu-i este frica sa ne arate scene brutale, nu se folosesc eufemisme, e ca un documentar. Asta s-a intamplat, asta iti aratam.

Era in cursa pentru premiul Oscar pentru cel mai bun film strain impreuna cu Biutiful al lui Inarritu, dar nici unul nu a castigat, ci Haevnen-un film danez. Cred ca ar trebui sa-l vad:)

Leave a Reply

