Ce repede trec filmele: Ma nuit chez Maud (1969)

Ma nuit chez Maud de Eric Rohmer cu Jean-Louis Trintignant si Francoise Fabian.

nuit2

Filmul asta face parte din seria “Cele sase poveste morale” ale lui Eric Rohmer, unde in care fiecare exista un protagonist, cu un cod moral propriu, care se confrunta cu anumite situatii, deobicei pus in fata unei relatii cu o femeie. Ma nuit chez Maud este a treia poveste din acesta serie. Initial, am vrut sa incep cu primul film, dar nu stiam daca o sa-mi placa, asa ca am ales filmul asta pentru ca am inteles ca ar fi cam cel mai reusit.

Ei bine, m-am convis ca trebuie sa vad toata seria. Mi-a placut mult pelicula de fata, e unul dintre acelea care pune accentul pe dialog si pe idei (un dialog inteligent si elegant, dar nu este artificial), fara prea multa actiune exterioara. La inceput e ceva mai abstract cu discutii despre Pascal si teoriile sale, dar devine mai uman odata cu intalnirea lui Jean-Louis cu Maud. Codul moral al lui este crestinismul, acum sa nu credeti ca e un film dogmatic etc, ci un crestin care incearca sa apare anumite valori desi nu este total de accord cu toate ideile ¬†crestinismului. (Jean-Louis este un “shamefaced DonJuan si un shamefaced christian”, cum zice si Maud).

Mi-a placut si-l recomand tuturor, mai ales celor interesati de aceste “filme-dialog”.

Filmul complet (doar cu subtitrare in spaniola):

Leave a Reply

