Cum sa te bucuri mai mult de filme

moviesss

In ultima vreme, dupa cum unii stiti, am inceput sa vad mai multe filme si cu asta am observat ca ma bucur mai tare de ele si acum o sa va spun si voua secretul, care se imparte in doua sfaturi:

1. Nu va mai uitati la trailers. Acestea au inceput sa semene din ce in ce mai mult cu niste mini-movies. Vezi 2 minute apoi ai aflat povestea si gata. Sigur, cateodata poate fi o idee buna, poate filmul e o porcarie si acele 2 minute te ajuta sa-ti dai seama de asta, dar eu cred ca exista o varianta mai buna (o sa fie sfatul numarul 2). Trailerele dezvaluie din ce in ce mai mult din poveste si strica din farmec si din tensiunea peliculei. De exemplu, la Warrior (2011) nu am vazut niciun clip, citisem doar descrierea de pe imdb, asa ca eu am stat tensionat sa vad daca cei doi frati se vor bate in finala (era greu de crezut ca nu o sa se intample asta, dar era o idee pe care filmul putea sa o abordeze) si am asteptat  asa pana la momentul decisiv. Trailerul iti da multe spoilere si strica din farmec. La fel am vazut si Drinking Buddies (2013), am citit doar descrierea, am vazut ca e cu Olivia Wilde si cu tipu din New Girl si m-am hotarat ca vreau sa-l vad si credeam ca o sa fie o comedie draguta si a fost, apoi, cand am scris recenzia, am urmarit si trailerul si am vazut ca sunt destule spoilere, din pacate.

Asta poate sa denote si cat de subtire e materialul (8&1/2 a lui Fellini nu o sa fie stricat de vreun trailer), dar eu vreau sa pun accent pe farmecul lucrurilor marunte pe care le pierzi privind un trailer.

Alta problema legata de promovarea unui film este faptul ca pana ca acesta sa se lanseze gasesti pe youtube 3-4 variante diferite de trailer (pentru mine unul e de ajuns). Cam mult, nu?

Exemplu, simplu, direct si concret. Ai vrea sa mai vezi filmul asta dupa ce ai urmarit clipul de mai jos?

2. Mergi pe recomandari/ incredere. Si critici de film au un rol in viata asta. Ei au vazut multe filme, au un simt critic dezvoltat etc si sunt in stare sa-ti spuna daca un film merita sau nu sa-l vezi. Acum, eu nu iti zic sa stai pe net sa citesti ce scrie fiecare critic (poate nu e un critic, poate e un blog-ca asta:D sau alt fel de site). Recomandarile poti sa le primesti de la prieteni care stii ca au gusturi bune/asemanatoare cu alte tale, poti sa vezi filme aflate in diferite topuri, poti sa te iei dupa note de la metacritic sau rottentomatoes. Sa gasesti o mana de oameni de la care poti sa afli daca un film e bun/prost.

Ideea e privesti mai putine trailere si sa mergi pe recomandare. Eu asta am facut si am inceput sa ma bucur de multe momente micute, care de obicei erau prezentate in trailer.

Si acum sa va prezint resursele mele pentru alegerea unui film:

Site-ul asta http://www.theyshootpictures.com/ este genial. Are top 1000 de filme (realizat prin combinarea a mai multor topuri-sight and sound etc) , top 250 filme contemporane si o lista cu regizori si cu recomandari de la fiecare in parte. Ai chef sa vezi ceva de Wes Anderson, dar nu stii cu ce sa incepi? Te uiti la profilul lui si ai aflat recomandarile etc.

Imi plac video-reviewurile omului http://www.escapistmagazine.com/videos/view/escape-to-the-movies Nu prea da spoilers si mai e si amuzant.

Destul de recent am dat si peste http://letterboxd.com/bbeksinski/films/reviews/ . Nu stiu cine e, dar imi place cum scrie si cum-si argumenteaza parerile.

Criticul New York Times A.O Scott  http://topics.nytimes.com/top/reference/timestopics/people/s/a_o_scott/index.html sau clipurile din filmele saptamanii http://www.nytimes.com/video/landing/thisweeksmovies/100000002032444/index.html

si o sursa care nu e online – o carte scrisa de criticul David Thompson despre 1000 de filme pe care trebuie sa le vezi.

Cam asta ar fi. Now go out there and watch a movie without seeing a trailer based on a recommendation!

Leave a Reply

