Ce repede trec filmele: Cries and Whispers (1972)

Cries and Whispers de Ingmar Bergman cu Harriet Andersson si Ingrid Thulin.

bscap0021

Am vazut filmul asta acum ceva timp, dar nu am scris pana acum pentru ca este un film atat de bun, incat recenzia trebuie sa fie cel putin decenta( ca exprimare si continut). De aceea, mi-am zis sa nu ma grabesc cu textul asta. Cries and Whispers este maestria lui Bergman incapsulata in 90 de minute! A intrecut The Seventh Seal sau Wild Strawberries in topul meu pentru ca e simplu, cu o ideatinca interesanta, metaforic, filozofic si frumos.

Agnes se afla pe moarte si este vizitata, in casa natala, de cele doua surori (Maria si Karin). Cele doua, impreuna cu Ana (menajera), au grija de sora lor muribunda. Am crezut ca filmul asta este despre Agnes si viata ei, insa ea este folosita, mai degraba, ca un motiv pentru a declansa sentimentele celor trei femei (Maria, Karin si Ana) si cum reactioneaza ele la ce se intampla. Iar Bergman ne-a aratat asta intr-un mod genial. Filmul este impartit in actiunea propriu-zisa si introspectiile femeilor, iar Bergman ne semnalizeaza asta printr-un gros plan frumos, in care vedem chipul unuia dintre femei, jumatate aflandu-se in intuneric.

bscap0022

Filmul nu are un subiect comercial, ci ne lasa sa ne uitam la ce inseamna moartea si cum ne afecteaza, cum o interpretam, o examinare dureros de frumoasa a unei familii si a omului.

O sa inchei cu cuvintele lui David Thomson (critic), deoarece nu m-am gandit la ceva mai frumos de zis: “If you have any doubts the cinema (ca un domeniul al artei)-and you should-this is one of the films you have to see”

Filmul intreg, cu tot cu subtitrare:

One thought on “Ce repede trec filmele: Cries and Whispers (1972)

  1. Pingback: Filmele preferate vazute in 2013 | Leafs in february*

Leave a Reply

