Ce repede trec filmele: An Oversimplification of Her Beauty (2013)

An Oversimplification of He Beauty de Terence Nance

bscap0035

Asta este unul dintre filmele ingenioase pe care le-am vazut anul asta. Combina imagini de animatie cu imagini filmate, imagini de documentar si multe close-up-uri. Am mai vazut o combinatie asemanatoare in It’s such a beautiful day, dar acolo animatia reprezenta 90% din film, aici e undeva la 50%. Cred ca imi place ideea asta de reprezentare (plus ca ajuta regizori cu bugete mici)  si aici merge bine.

bscap0036

Filmul are doua parti: How would you feel si An oversimplification of her Beauty; iar naratorul (cool voice) alterneaza intre cele doua povesti. Ceea ce e ok pentru ca-ti ofera un context pentru ceea ce vrea sa zica Terence Nance cu acest film (How would you feel, a fost un short film facut prin 2006), dar poate sa devina obositor si destul de repetitiv de fiecare daca cand se schimba actiunea. De asemenea, limbajul folosit este interesant, impresionant (instead of say a job=place of employment sau to make time=manufacture time and so on); poate pare pretentios, dar mie mi-a placut si l-a facut sa iasa in evidenta. Pentru ca naratorul vorbeste repede si foloseste un asemenea limbaj (nu am avut subtitrare) am avut probleme sa inteleg ce zice, cateodata. In prima parte a filmului, Nance exploreaza cateva idei interesante, dar spre final trece mai mult spre documentar, iar atentia mi-a scazut.

Cred ca este interesant ca experiment, dar nu foarte satisfacator ca film.

Leave a Reply

