Ce repede trec filmele: The Act of Killing (2013)

The Act of Killing de Joshua Oppenheimer

bscap0043

Dupa cum am mai zis, nu prea urmaresc documentare, nu-mi incita interesul atat de mult, dar The Act of Killing (fiindca e prezent in mai toate topurile cu filmele de anul acesta) mi-a atras atentia si nu am ramas dezamagit. Este socant de la inceput pana la sfarsit. Joshua Oppenheimer a mers in Indonezia si convins doi “gangsteri” sa reinterpreteze faptele horifice pe care le-au facut intre 1965-1966, timp in care au fost ucisi 2.4 milioane de oameni, “comunisti” cica. Cei doi n-au nicio problema sa povesteasca crimele pe care le-au facut, ba, chiar, de cateva ori, li se zarea un zambet cand vorbeau. Nu-mi vine sa cred ca oamenii astia nu au fost pedepsiti in niciun fel (chiar si in prezent isi folosesc  influenta si cer o taxa de protectie comerciantiilor din zona).

Pe langa faptele povestite “off-camera” avem parte si de punerea in scena a unor momente din viata celor doi (cum au interograt, omorat etc). Iar asemenea scene parca au fost extrase din filmele medriocre, dar totul pentru beneficiul filmului pentru ca astfel The Act of Killing are un iz ciudat, de suprarealism (vezi scenele cu pestele gigantic(un fost restaurant), scena de la cascada etc)

De-a lungul actiunii imi tot ziceam: nu pot sa cred asa ceva; am ramas cu acelasi gand si la sfarsit. Desi filmul mi-a lasat un gust usor amar atunci cand il vedem cum apare regretul in viata unuia dintre gangsteri (pare imposibil dupa tot ce vazusem).

One thought on “Ce repede trec filmele: The Act of Killing (2013)

  1. Pingback: Cele mai bune filme ale anului 2013 | Leafs in february*

Leave a Reply

