Her si blogul in 2014

Dupa cum spuneam intr-un post anterior, nu stiam ce sa fac cu blogul, pana la urma m-am hotarat sa mai scriu review-uri. Dar nu atat de des. Nu o sa fie un review la fiecare film, ci in fiecare saptamana o sa scriu despre filmele vazute (cateva cuvinte despre fiecare). Daca un film m-a impresionat intr-un mod deosebit, atunci o sa-i acord mai mult spatiu.

Pentru ca totusi vreau sa tin o evidenta a filmelor pe care le vad in 2014 si nu vreau sa pun iar imagini din fiecare pe facebook, m-am gandit sa-mi fac un cont pe letterboxd.com (ca imdb, dar imi place mai mult). Pe site-ul asta o sa notez fiecare film in parte (deja s-au strans cateva). Nu am facut asta pe imdb pentru ca acolo am deja “notate” vreo 400 de filme, daca vreti lista e aici

Sa trecem la primul film pe care-l discutam in 2014, anume “Her” de Spike Jonze.

bscap0050

Mi-a placut mult filmul si daca l-as fi vazut la timp, l-as fi inclus in clasamentul cu cele mai bune filme ale anului 2013. Her este o poveste draguta, emotionanta, o poveste de iubire dintre un barbat si….o voce (si ce voce are Scarlett Johansson), un sistem de operare. Suna putin prostut, improbabil? Poate, dar eu nu as fi asa sigur. Cred ca este posibil sa te indragostesti de cineva, de o voce, de un sistem de operare complicat, evolutiv, fara trup. Trupul este trecator, este primul care-si pierde misterul intr-o relatie, este primul factor in atractia dintre doi oameni, dar si cel mai nesemnificativ.

De ce merge povestea in “Her”? Pentru ca Sam, sistemul de operare, este atat de uman, iar conversatiile dintre Theo (Joaquin Pheonix) si Sam sunt veridice, placute si emotionante. Prin comparatie, conversatiile dintre Theo si alti oameni sunt trecatoare, simple, putin stangace. Poate asta si pentru ca oamenii ajunsesera sa fie asa, dupa o perioada in care abia daca interactionau, in film, fiecare om este infatisat purtand o conversatie  cu mijloacele tehnologice disponibile, mobil, computer, fie cu sistemul de operare, mai rar vedem interactiuni umane.

Joaquin Pheonix e awesome. E dragut, geeky, perfect pentru rolul asta, iar mustata nu-l face sa para “rapeist”, ci dimpotriva. Mi s-a parut dubios ca Scarlett Johansson a primit premiul pentru cea mai buna actrita (la festivalul de la Venetia 2013) pentru rolul ei din “Her”, inca mi se pare, dar vocea ei e perfecta in film. Mi-a placut.

bscap0051

Pe langa asta, am gasit interesanta interpretarea lui Spike Jonze asupra viitorului. Fara masini zburatoare, fara cladiri super futuristice, fara albastru metalic in imagini. Oamenii inca merg cu metroul, inca se duc la plaja, nu poarta haine futuristice, ci chiar au un stil mai clasic, dar vorbesc singuri cu o casca in ureche, nu-si mai scriu scrisori (mesaje personale) si se joaca jocuri interactive dubioase. Jonze, prin intermediul directorului de imagine, Hoyte Van Hoytema, filmeaza simplu, frumos si apeleaza la o paleta de culori calde (rosu, oranj, galben, caramiziu).

Her de Spike Jonze e o drama-comedie frumoasa, amuzanta, cu roluri bune si cu un final interesant (mi-a placut ca a ales sa incheie asa).

2. The Wolf on Wall Street. Fun Movie, DiCaprio e super, chiar si Jonah Hill, desi are 3 ore, nu m-am plictisit. Recomand for a good time.

P.S daca vreti sa vedeti un short frumos de la Spike Jonze (merge pe anumite idei comune) e mai jos. Il recomand.

Leave a Reply

