Is the Man who is Tall Happy?

Is the Man Who Is Tall Happy? de Michel Gondry.

tall man

Nu stiu prea multe de Noam Chomsky, cam in urma cu an am auzit de el si am citit cate ceva. Asa ca nu o sa vorbesc  ca un expert cunoscator despre filmul asta. Chomsky este un lingvist, un filozof, unul dintre cei mai cunoscuti oameni de stiinta din zilele noastre, o eminenta cenusie. Normal ca am fost interesat de film, unul dintre cei mai inteligenti oameni discuta cu unul dintre regizorii buni ai timpurilor noastre.

Gondry a ales sa faca acest film sub forma de animatie, cu desenele facute de el, deoarece astfel spectatorul stie ca este o reprezentare, ca nu este realitate si astfel el poate decide ce vrea sa creada si ce nu. Desi mi-a placut acest efect de home-made al animatiei, cateodata imi distragea atentia si nu mai eram atent la ce se vorbea. Poate e o problema la mine? Insa Michel Gondry ca stie si sa emotioneze prin desenele lui, mai ales cand Chomsky vorbeste despre sotia lui. Alta chestie usor deranjanta este zgomotul facut de camera de filmat, sunet pe care ar fi putut sa-l scoata in post-productie. De asemenea, Gondry are un accent frantuzesc atat de puternic, incat, cateodata, e destul de greu sa intelegi ce vrea sa zica si chestia asta se leaga si de faptul ca n-am simtit o aprofundare in anumite teme. De exemplu, pe mine ma interesa foarte mult cum oamenii interpreteaza lumea (de ce este acela un copac, de ce vedem lucrurile cum le vedem), dar eu nu m-am simtit lamurit si voiam mai mult. Si mai putin ce scoala ai facut si cum a fost acolo. Poate ar fi fost altcineva mai indicat sa duca acest interviu? Poate, nu stiu, dar cred ca ar fi fost interesant ca Woody Allen sa fi realizat interviul, insa asta ar fi fost deja alt film.

tall2

Per total, este o experienta interesanta, ce-ti deschide mintea asupra unor lucruri, asupra unor concepte. Cum zice si Chomsky, a invata nu este a absorbi tot ce-ti se spune la scoala, ci a gandi, dar de ce asa, de ce nu invers. Pe langa subiectele generale abordate, Michel Gondry il intervieveaza si in legatura cu limbajul, gramatica generativa (descoperita de Chomsky). Si acolo intervine Is The Man Who Is Tall Happy, un exemplu atat de simplu si reprezentativ pentru structura limbajului, structura de care vorbeste Chomsky.

Mi s-a parut o vizionare interesanta si-l recomand tuturor interesati de filozofie, limbaj, si lume (la modul investigativ).

One thought on “Is the Man who is Tall Happy?

  1. Pingback: Recomandarile lunii ianuarie | Leafs in february*

Leave a Reply

