Philip Seymour Hoffman

philip2

Nu o sa ma apuc sa scriu cat de misto era Philip Seymour Hoffman, ca era actorul meu favorit si asa mai departe. Pentru ca asta ar insemna sa mint. Il stiam si de fiecare data cand ii vedeam numele pe un afis imi spuneam ca trebuie sa fie ceva bun acolo, tipu’ asta nu ar juca in orice prostie. L-am descoperit destul de tarziu si prima data cand mi-a picat fisa, ca omu’ chiar stie sa joace, a fost in Capote, cand trebuia sa-l interpreteze pe Truman Capote, si ce bine a facut-o. Meritat Oscarul. De asemenea, a jucat foarte bine si alte roluri mai mici: in Magnolia, The Big Lebowski, Punch-Drunk Love sau The Talended Mr. Ripley.

Am fost cucerit de Philip Seymour Hoffman prin interpretarea sa in Synecdoche, New York. Un film pe care-l stiam cam de cand a fost lansat, un film pe care-l ocoleam, caruia ii dadeam tarcoale, un film de care imi era frica. Ma simteam asa pentru ca stiam ca o sa fie o experienta, stiam ca o sa fie bun, simteam asta si parca in asteptarea mea voiam sa ma pregatesc pentru el, sa fiu capabil sa-l inteleg. L-am vazut anul trecut si a fost unul dintre filmele care au iesit in evidenta datorita scriituri inteligente, regiei, dar si interpretarii de mare clasa din partea lui Hoffman, un om chinuit, cu frica de moarte, care incerca sa realizeze ceva maret, ceva care sa lase o urma. Poate personajul nu a reusit, dar Hoffman cu siguranta.

Am fost destul de socat cand am aflat ca a murit, nu-mi venea sa cred, si nici nu stiam ca avea o problema cu drogurile, o alta surpriza, un secret. Poate parea un pic macabru, dar parca moartea asta e a lui, a ramas consistent cu personajele pe care le-a adus la viata pe marele ecran. De multe ori a jucat oameni singuratici, ciudati, insa, tot timpul, a facut-o intr-un mod cat mai uman, cu empatie.

A fost un om talentat si ii vom simti lipsa.

One thought on “Philip Seymour Hoffman

  1. Pingback: Prin blogosfera cinefila (3 – 9 februarie 2014) | Recenzii filme si carti

Leave a Reply

