March Madness-recomandari

Martie a fost o luna buna. Am avut noroc sa dau numai peste filme faine asa ca sa va impartasesc si voua descoperirile mele:)

bscap0086

High and Low

1. Highly Recommended

The Red and The White (Miklos Jancso)- recenzia acestuia impreuna cu Red Psalm aici

Badlands (Terrance Malick)- Primul si singurul film al lui Malick care mi-a placut pana acum, review aici

Pierrot Le Fou (Jean-Luc Godard)- In luna asta am revenit la Godard si a lui nebunie cu Pierrot le fou. E unul dintre cele mai bune filme ale francezului; un film destept, inovator, amuzant, foarte color si frumos cu o Anna Karina si Jean-Paul Belmondo de zile mari.

Laurence Anyways (Xavier Dolan)- Una dintre surprizele cele mai mari. Stiam ca Xavier Dolan regizor talentat, dar nu ma asteptam sa-mi placa atat de mult, recenzie aici.

Winter Light (Ingmar Bergman)-Un alt clasic Bergman cu un preot in rolul principal. A inceput ceva mai greu, dar mi-a placut mult dialogul dintre preot si Martha. Un film, o discutie interesanta despre Dumnezeu, religie si credinta.

The Grand Budapest Hotel (Wes Anderson)- Wes Anderson a revenit pe marele ecran cu una dintre cele mai detaliate, bogate, interesante povesti pe care le-a spus pana acum. Compozitia si stilul clasic Anderson, cu ceva mai mult umor, cu mai multe elemente din Fantastic Mr. Fox si cu un mesaj subtil in spate. Unul dintre cele mai bune filme facute de W. Anderson (daca nu chiar cel mai bun)

Rushmore (Wes Anderson)- Am simtit nevoia sa ma reintorc in lumea creionata de acest artist (Wes Anderson) cinematografic al secolului nostru. Desi stilul este acelasi, modul in care alege sa ne spuna o poveste este asemantor si chiar unele teme se repeta, regizorul a evoluat clar de la acest film (1998) la Budapest Hotel. Oricum, mi-a placut si Rushmore, iar Bill Murray is awesome!

High and Low (Akira Kurosawa)- A trecut ceva timp de cand am vazut ceva de Kurosawa. Ma bucur ca m-am intors, un maestru al cinematografiei realizeaza unul dintre cele mai bune filme despre o rapire si munca de  detectiv.

Songs from the Second Floor

Songs from the Second Floor

2. Recommended

Thief  (Michael Mann)- Un film cool de-al lui Michael Mann cu un James Caan interesant (nu mi-a placut niciodata prea mult, dar aici e bun). Mi-au placut luminile de neon pe strazile intunecate, personajul lui Caan e cool, iar heistul e bine facut (foarte realist). Cateodata muzica electronica putea devenii enervanta.

Red Psalm (Miklos Jancso)- Nu e pentru toata lumea, dar mi-a placut; impresiile mele despre el aici

A Touch of Sin (Jia Zhangke)- o poveste despre violenta, despre oameni buni impinsi spre actiune violenta.Mi-a placut, in special prima parte (filmul este alcatuit din patru povesti) si a castigat premiul pentru scenariu la Cannes 2013. Eu nu cred ca i-as fi acordat aceasta distinctie, dar imi plac temele abordate si modul cum un fir narativ se imbina cu urmatorul.

Songs From The Second Floor (Roy Andersson)- Alt film interesant de la Roy Andersson (primul a fost You, The Living-recenzie), in acelasi stil minimalist, cu umor, dar mult mai cinic. Interesant.

Nymphomaniac (Lars Von Trier)- Am observat o chestie. Europeniilor le cam place ultimul film al lui Lars Von Trier, americaniilor mai putin. Prin deductie, pentru ca si eu sunt european si mie mi-a placut. Aproximativ, prima parte e chiar interesanta cu multe momente fascinante si introspectii bune din partea batranului ce asculta povestea lui Joe. In partea a doua credibilitatea scenariul se cam duce pe apa sambetei si astfel si calitatea peliculei. Oricum, recomand o vizionare, sigur nu ati mai vazut asa ceva.

The Big Sleep (Howard Hawks)- Film noir, detectivist, Bogart si Bacall, dupa o carte de Raymond Chandler, la adaptare pe marele ecran a participat si Faulkner, great stuff right? Not bad, povestea are tot felul de twists and turns, poate prea multe, poate prea complicate si povestea devine confuza (cine e complice, cine a ucis si asa mai departe), dar are replici misto si te tine prins la actiune.

eXistenZ (David Cronenberg)- O experienta de escapism oferita de Cronenberg, una cam scarboasa, dar faina. E vorba de un viitor in care jocurile video au devenit virtual reality; Astfel Jude Law si Jennifer Jason Leigh se arunca in lumea jocurilor si dintr-un plan al realitatii (al jocului) intr-un altul si intr-un altul (asemenea Inception). O experinta unica.

Le Week-End (Roger Michell)- Un fel de Before… (al lui Linklater) la varsta a treia; un cuplu, casatoriti de 30 de ani, se duc la Paris pentru a-si sarbatorii aniversarea. Se plimba, vorbesc, se duc la o petrecere. Dar in aer este o tensiune palpabila, de parca oamenii astia nici nu se mai iubesc. P.S Titlul filmului suna a ceva ce as zice eu:D

Metro Manila (Sean Ellis)- Nu e rau, nu e rau deloc. O familie din Philipine este nevoita sa se mute de la tara in marea metropola Metro Manila. Viata nu e usoara si dau peste tot felul de greutati, iar el, Oscar, ajunge sa lucreze la o firma de securitate si ea, Mai, sa danseze intr-un bar. Un film fain despre nedreptate sociala, saracie, si incercarea lui Oscar de a creea o viata mai buna pentru el si familia lui. Expozitia este putin cam lunga, dar lucrurile incep sa mearga dupa 30 de minute.

The Lady From Shanghai

The Lady From Shanghai

3. Meh

Altered States (Ken Russell)- Ma asteptam la ceva mai filozofic, mai talky, dar, intr-un final, avem parte doar de cateva momente interesante cu efecte speciale dubioase, ala anii 80.

Kill Your Darlings (John Krokidas)- Despre Allen Ginsberg, relatia acestuia cu Lucien si inceputurile beat-generation.

The Lady of Shanghai (Orson Welles)- Macelarit de studio-urile de la Hollywood (varianta lui Orson Wells avea cam 150 de minute fata de 87 de minute cum exista acum), acest film este cam melodramatic, editat prost, dar are inca imaginile frumoase, compozitia si incadratura neobisnuita a lui Wells.Ex: Nici macar nu stii de ce se numeste asa filmul, in varianta lui Orson aflai ce si cum e cu Shanghai-ul.

4. Not recommended

Nimic. In martie nu am vazut niciun film care sa “merite” aceasta distinctie.

 

Leave a Reply

