Best films of the 70’s

the-godfather-1

The New Hollywood, the American New Wave, un adevarat val de creatie artistica in cinema-ul din Statele Unite.Anii 70 au reprezentat o perioada propice pentru regizori ce ne-au dat unele dintre cele mai bune filme realizate vreodata. Desi pare ca am avea un castigator absolut (The Godfather), se pot intampla si surprize (de ex. pentru mine nu este filmul preferat al acestei decade, dar isi face aparitia in top, cu siguranta). Desi americanii si-au lasat amprenta pe cinema-ul anilor 70 si artisti europeni au scos filme bune: Bergman, Herzog, Bertolucci, Truffaut sau Tarkovsky.

Dupa cum v-am obisnuit, lista de 50 de filme din care trebuie sa alegeti doar 5! (rezultatele vor fi afisate peste 2 saptamani)

UPDATE:

Rezultate (din lipsa de voturi, despre care am mai vorbit, o sa ma opresc aici cu sondajele, iar pt anii 70 ma rezum doar la un top 3- din voturile voastre-)

1. A Clockwork Orange

2. The Godfather 1&2 / One Flew Over the Cuckoo’s Nest / Alien

3.  Taxi Driver / Annie Hall / Stalker / Autumn Sonata / Apocalypse Now

Preferatele mele ale anilor 70 sunt urmatoarele:

1.  Cries and Whispers si Autumn Sonata ale lui Bergman sunt perfecte!

2. The Conformist

3. Chinatown

4. The Godfather 1&2

5. Taxi Driver

6.  A Clockwork Orange 

7. One Flew Over the Cuckoo’s Nest

8.  Apocalypse Now

9. Annie Hall

10. Network

 

 

 

 

4 thoughts on “Best films of the 70’s

  1. Don’t Look Now l-am vazut saptamana trecuta – si a ajuns pe lista. Absolut fabulos. Oarecum paradoxal, mi-a fost mai usoara alegerea la deceniul asta, pentru ca, desi sunt multe filme care imi plac, le stiu foarte bine pe cele cu care m-am conectat la un alt nivel.

Leave a Reply

